Quinoa

Inaczej nazywana komosą ryżową, choć nie ma nic wspólnego z ryżem, dostępna jest biała, czarna i czerwona.

Pochodzi z Ameryki Południowej i jest zaliczana do tzw. pseudo zbóż, można spożywać jej ziarna oraz liście.

  • Nie zawiera glutenu i odznacza się wysoką zawartością wielu cennych dla zdrowia składników.
  • Zawiera magnez, fosfor, potas oraz cynk. Rewelacyjnie wpływa na stan włosów, skóry i paznokci.
  • Wspomaga funkcjonowanie układu odpornościowego oraz poprawia stan mikrobioty jelit.
  • Zawarte w ziarnach quinoa witaminy to przede wszystkim witaminy z grupy B takie jak B1, B2, B3 i B6.
  • Dodatkowo występują w niej witamina A i E.
  • Jest źródłem wielu antyoksydantów, stąd polecana jest w diecie sportowców oraz ludzi narażonych na przewlekły stres.
  • Poza tym komosa ryżowa jest bardzo dobrym źródłem białka i nadaje się jako zamiennik białek mięsnych – na 100 gram ziaren quinoa przypada ponad 4 gramy białka.
  • Komosa jest bogatym źródłem błonnika pokarmowego, ale posiada znikomą ilość tłuszczów – poniżej 2 gram na 100 gram.
  • Rekomendowana jest w diecie osób cierpiących na cukrzycę. Posiada niski indeks glikemiczny (IG 35) oraz pozytywnie wpływa na obniżanie poziomu glukozy we krwi.
  • Może być bezpiecznie spożywana przez osoby wykazujące nadwrażliwość na gluten.

Biała quinoa jest podstawą Szybkiego Dania w stylu Peru, które dzięki recepturze opracowanej przez dietetyków i szefów kuchni jest pełnowartościowym smacznym, zdrowym posiłkiem oraz źródłem magnezu.

Wróć do poprzedniej strony